Projekt "DNI NAUK ŚCISŁYCH"

2014-05-30   

W dniach 8- 30 maja 2014 r. w gimnazjum królowały MATEMATYKA, FIZYKA
i CHEMIA - za sprawą zorganizowanych "Dni Nauk Ścisłych".

Celem było pokazanie wszechstronnego wykorzystania oraz obecności w życiu każdego człowieka matematyki, chemii i fizyki. Nauczyciele przygotowali zagadnienia
i konspekty zajęć z matematyki dla uczniów z podziałem na klasy, poziomy klas i dla całej szkoły.

Z powodów organizacyjnych i bogatej oferty dla uczniów impreza trwała kilka dni. Każdego dnia mogliśmy uczestniczyć w zajęciach troszkę różniących się od tradycyjnych lekcji:

1. Dnia 14 maja 2014 r. Konkurs między klasami. "Konkurencje - zadania" sprawdzające wiedzę i umiejętności z matematyki, fizyki i chemii połączone
z zabawą edukacyjną.
2. Dnia 13. 05. 2014 r. Konkurs matematyczny - "Mistrz szybkiego rachunku". Wyniki ogłoszone zostały na apelu podsumowującym na początku czerwca.
3. Międzygimnazjalny Konkurs "Awantura o wiedzę" odbył się w naszej szkole 30 maja 2014 r. - udział wzięła drużyna złożona z trzech osób wyłoniona w drodze eliminacji szkolnych - zajęliśmy 3. miejsce.
4. Konkurs fotograficzny "Symetria wokół nas" - kategoria indywidualna. W terminie od 14.05.2014 do 30.05.2014 r. złożono zdjęcia konkursowe na nośniku elektronicznym.
5. 14. 05.2014 r. sali nr 25 i nr 18 odbyły się pokazy doświadczeń chemicznych
i fizycznych. Uczniowie poszczególnych klas zostali poproszeni do obejrzenia pokazów przez wyznaczone osoby wg harmonogramu.

AD. 1. Opis "konkurencji
1. "Czy znasz tę postać?". Konkurs na przebranie - najbardziej podobną postać do.... znanego naukowca - matematyka, fizyka lub chemika. Każda klasa wylosowała postać w czwartek 8 maja 2014 r. na długiej przerwie z puli przygotowanej przez n-li.
2. "Czy wiesz czego dokonali?" Pokaż zastosowanie prawa lub udowodnij twierdzenie znanego naukowca (wylosowanego w pkt. 1) - prezentacja przygotowana przez klasy.
3. Krzyżówka - olbrzym. Klasy rozwiązywały krzyżówkę w wyznaczonym czasie.
4. Bryła - super gigant. Każda klasa wykonała bryłę wyróżniającą się wielkością lub szczególnymi własnościami. Każda klasa prezentowała 1 bryłę.

Wszystkie klasy wzięły udział w konkursach i wykazały się dużym zaangażowaniem.
Nagrany został film, który pokazano rodzicom w czasie spotkań z rodzicami.
Wyniki rywalizacji (kolejne miejsca - punktacja łączna):
1. Klasa 1b
2. Klasa 1c
3. Klasa 2a
4. Klasa 1a
5. Klasa 3b
6. Klasa 3a
7. Klasa 2b.

Na terenie szkoły zorganizowana została wystawa najciekawszych wielościanów wykonanych przez uczniów, a także zmieniające się gazetki tematyczne związane z matematyką. Podsumowanie działań odbyło się na apelu szkolnym wraz z wręczeniem nagród.


Wystawa - zadanie domowe klas 1 b i 1 c.


Zwycięska klasa 1 b.


Zmagania z krzyżówką.


Praca w zespole - prawie mamy krzyżówkę.


Doświadczenia fizyczne.


Ciekawa Chemia.


Jedna z brył przygotowana przez klasę 1 c.


Bryłka kl. 2 b.

Organizatorzy:
Anna Szwalec, Jan Nowaczyk, Longina Słowińska



Przeczytaj także:

     Pozostałe Galerie:

Ważne: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.