ARADO - PODZIEMIA W KAMIENNEJ GÓRZE

2015-06-20

W przedostatni dzień roku szkolnego klasa 1 a wraz z p. Anią Szwalec wybrała się na wycieczkę do Kamiennej Góry. Celem było poznanie historii miasta, a szczególnie wątek podziemi.
Kamienna Góra kryje niezwykłą tajemnicę. Pod miastem znajdują się częściowo zasypane korytarze tworzące labirynt. Budowali je więźniowie obozów koncentracyjnych. Sztolnie powstawały w dziesięciu miejscach. Najlepiej zachowana, związana z tajemnicą zaginionego laboratorium Hitlera jest udostępniona turystom. Sztolnie Arado znajdują się na Górze Kościelnej. Podziemia mają powierzchnię 1300 metrów kwadratowych i kubaturę ponad pięciu tysięcy metrów sześciennych. Największa hala jest długa na ponad 55 metrów, szeroka na 7 i wysoka na ponad 5 metrów. Podziemia kryją unikalne eksponaty. To części pocisku V1 i rakiety V2. Znaleźliśmy tutaj również słynną maszynę szyfrującą Enigma.
To tutaj Niemcy prawdopodobnie pracowali nad samolotem dalekiego zasięgu - Arado. Wszystkiego dowiedzieliśmy się od przewodnika, który w niekonwencjonalny sposób przeprowadził nas po labiryncie. Musieliśmy działać. Poczuliśmy się jak w czasach wojny, gdzie należało walczyć o przetrwanie. Było trochę strachu, ale też śmiechu. Wspólnie pokonaliśmy te trasę i udało nam się wyjść cało i zdrowo na powierzchnię. Po zwiedzaniu poszliśmy na obiecanego "kebaba" do centrum miasta. Przy wspólnym stole wspominaliśmy mijający rok szkolny.
Wyjazd był cudowny!!!

Przeczytaj także:

Pozostałe Galerie:

Ważne: nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.